Search This Blog

Monday 8 February 2010

Progress Report

Minggu lalu pertemuan dengan Baeiy dan Fidah berlansung seperti biasa pada hari Rabu. Aku perlu jumpa mereka kerana aku akan bentang progress report pada 5 Feb 2010. Aku nak mereka lihat slide powerpoint dan perbincangan pada keseluruhan perjalanan research. Kami jumpa di cafe upm dari jam 2.00 -4.00 ptg.

5 Feb 2010 - Aku memulakan pembentangan pada jam 9.20 pg. Kumpulan SSME sehahagian besarnya hadir. Dr Yaz tidak dapat hadir tetapi Dr Shanuddin dan Dr Muryati bersama. Terima kasih kerana kehadiran anda semua merupakan titik perbincangan bagi menentukan halatuju seterusnya.

Semasa pembentangan tersebut, banyak perkara yang ditegur (Alhamdullillah) terutama pada Dr Muryati dan Dr Shanudin

1. Definisi 'value' masih belum ada. Apa senarai  'value'?
2. Bagaimana nak kenal sesuatu value, kemudian nak ukur/nilai?
3. Isu gap : macam tak nampak gap. Kenapa kajian ini perlu dilakukan.
4. Objektif kajian masih luas
5. Isu pragmatik.
6. Apa kekurangan approach lain yang memerlukan approch ini?

Ini merupakan komen yang dapat aku senaraikan. Namapak sikit tai semuanya itu big issues yang harus akau tangani. Berbanyak terimakasih sekali lagi pada Dr Shanuddin dan Dr Muryati serta rakan-rakan SSME. Kalau nak katakan semangat pada ketika tu 'down' betul. Tapi itulah proses belajar. Semua teguran mereka itu bukannya untuk menggagalkan aku tapi merekan nak aku berjaya. Biar akau'down' sekarang, dan bukannya masa viva. Selain itu mereka cadang buku, bukan tu aje, downloadkan, AKU cuma print dan baca.

Cuba fikir beginilak
Outcome <= objective <-- criteria <- feature <- strategi (survey, prototaip, dll)

Bersyukur aku menerima kalian sebagai group. Aku rehat 1 - 2 hari. Release tansion. Kesiah juga kat isteri dan anak-anak. Jadi mangsa baran aku ni. Okaylah sekarng ni dah lega, itu yang boleh tulis dalam blog ni. Sekarang aku kena bermula semula.

"Aku bukan orang yang kalah, orang yang kalah adalah mereka yang berhenti mencuba"

Cuba lagi, cuba lagi sekali lagi. 
Semangat jangan berhenti.
Cuti masih panjang. Teruskan perjuangan.

No comments:

Post a Comment