Search This Blog

Tuesday 6 April 2010

Antara Dugaan dan Kesabaran

Sudah hampir lebih sebulan tidak menulis dalam blog. Selepas pembentangan bulan 2 yang lalu, rasa ini kali yang seterusya saya menulis. Dalm tempoh ini pelbagai perkara yang berlaku. Melalui pembentangan tersebut Dr Shanudin dan Dr Muriati berkali-kali bertanya 'value' apa yang hendak diperolehi dari pengguna elearning. Alhamdulillah selepas 3 minggu aku menulis lagi dan aku menemui beberapa konstruk yang berkaitan dengan 'value'. Peluang itu aku ambil kesempatan untuk berbincang dengan supervisor. Macam biasa proses menulis ini memerlukan percambahan minda.

Alhamdulillah kerana supervisor tidak jemu-jemu memberi tunjuk ajar malahan kata-kata semangat untuk aku mencari. Di antara kata-kata yang perlu aku ingat:
1. Jangan melapor tetapi kritik kemudian keluarkan idea sendiri.
2. Lihat kajian orang lain yang seiringan dengan kajian sedang dilakukan.
3. Dapatkan metodologi bagaimana untuk capture 'value' dari pengguna.
 Walau bagaimanapun perlu banyak lagi pembacaan. 

Alhamdulillah bersyukur kehadrat Illahi, kini akau telah berpindah ke rumah sendiri. Dengarnya memang sedap tetapi proses sebelum pindah dan selepas pindah mengambil masa yang banyak. Sehingga kini line telefon dan internet masih lagi tak settle. Dua hari lepas tu Ayah pulak masuk hospital kena serangan jantung. Mana nak buka kotak-kotak barang yang pindah rumah, gi hospital lagi, nak study lagi, anak-anak tukar sekolah baru. Bingung-bingung betul. baru-baru ni curi masa untuk berbual dengan Ms Neilsen dari Greenwich University.Itupun tak boleh fokus sebab, pihak hospital dah telefon untuk bincang situasi ayah.

Akhir-akhir ni pc pulak rosak,. Fidah dan Bae pun aku dah lama tak jumpa.Itulah dugaan. Walau bagaimanapun aku sentiasa bersyukur di atas segala nikmat.Namun aku bertekad untuk menyempurnakan , pengajian ini  sehingga tamat. Soal tempoh itu tak penting tetapi nilai pengajian itu yang utama.

Jumpa lagi, sentiasa doa yang terbaik.

 

No comments:

Post a Comment