Search This Blog

Sunday 17 April 2011

Writing Workshop

Bengkel ini telah dijalankan pada 12-13 Apr yang lalu di BM1, FTSM. Terlebih dahulu ingin saya panjat kesykuran kehadrat ILLAHI kerana kekuasaannya dan hidayah daripadanya bengkel ini dapat dijalankan dengan jayanya. Tidak ketinggalan kelapangan masa yang diberikan olehNYA kepada koordinator program iaitu PM Dr Yazrina Yahya & Dr Muriati Mukhtar dalam membimbing kami sepanjang tempoh ini. Didoakan semoga Allah Azza Wajjala  dapat memberi kesejahteraan dan kebahagiaan buat mereka sekeluarga. Ameen.


Penulisan akademik merupakan proses yang perlu diteruskan. Atas kesedaran itu, koodinator program merangkap supervisor sentiasa mengambil berat dan bersungguh-sungguh dalam memastikan semua anak seliaannya berjaya. Di peringkat ini, beberapa strategi telah digarapkan sebagai tugasan. Bagi pihak diriku... berikut saranan yang diberikan

1. Persediaan untuk bengkel 'Ladddering Technique'
2. Mula menulis jurnal
3. Bina prototype
4. Penulisan Bab secara sedikit demi sedikit
5. Lihat semula gantt chart
6. Semak semula objektif

Bagi diriku usaha perlu dilipat gandakan..super duper triple...Komitmen supervisor cukup jelas.


"Ya Allah semoga engkau sentiasa memberikan ku semangat yang kental dalam menempuh pentas dan rentas pembelajaran ini. Semoga ilmu yang diperolehi ini dapat aku jadikan landasan dalam usahaku mencari TAFAQQUH FIDDIN "

*Gambar atas-kiri : Antara peserta kursus
*Gambar tengah-kiri: Bersama supervisor

No comments:

Post a Comment