Search This Blog

Tuesday 20 October 2009

Design & Interaction

Pertemuan minggu ini membabitkan map yang aku serahkan pada supervisor minggu lalu. Kali ini mula menampakkan bibit-bibit cahaya yang bakal menyinar dalam kajian ini. Supervisor mula nampak kerelevenan dan meminta pencarian terus dijalan. Penekanan kepada teknik penyoalan WHY? design, interaction, motivation, value-in-use, Father of ... HOW? and so on. Pastinya sehingga kini aku gagal menjawab dengan cara ilmiah yang bersandarkan pada author yang berkeliber. Walaubagaimana pun ingin diucapkan terima kasih kepada Dr Shanuddin, Dr Salha, Dr Muriati, Dr Khatim, Dr Juzaiddin dan rakan-rakan lain yang sentiasa memeberi motivasi.

Hari ini pertemuan dengan Baiey & Fidah macam biasa. Baiey menyediakan slaid untuk bentang proposalnya pada 24 okt ni. Dalam perbincangan kali ini Baiey dikehendaki memberi penekanan kepada aspek konseptual framework, hipotesis, dan teknik penghasilan slaid yang berkesan. Manakala Fidah pula menghadapi sedikit masalah keyakinan dalam membuktikan kajian ini sah dan boleh dipercayai. Sepanjang perbincangan hari ini jelas isu 'bias' begitu nketara dalam kajiannya. Kali ini kami membantu bagimana untuk mengawal pembolehubah yang menyumbang kepada 'bias'. Pelbagai pandangan seperti checklist pre & post, Rausch Analysis dan sokongan pemerhati tambahan.

Alhamdulillah perbincangan begitu teratur dan banyak kepada isu hipotesis, teori, konseptual framework. Antara kami terdapat kelebihan setiap orang. Dan aku rasa bangga bersama mereka. Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment