Search This Blog

Thursday 15 October 2009

Re...Search

Hari ni pertemuan aku, Baiey dan Fidah macam biasa. Cuma pertemuan kali ini tidak di kabin atau pun library. Asalnya kami nak lunch di UPM tapi malangnya, tempat yang biasa kami mentah kedarah tu tutup sebab renovation. So kami buat decission untu ke UNITEN. Pekena kuey tiaw kerang dengan air teh o limau. Sambil tu kami meneruskan perbincangan tentang research.

Baiey nampaknya agak selesa kerana beliau akan bentang usulan pada 24 okt 2009. Fidah yang pada asalnya bentang, tetapi tarik semula proposal dan membetulkan sekali lagi. Nampaknya beliau kelihatan lebih ceria setelah berjumpa dengan Dr Saedah (USIM). Sepanjang perbualan itu kami membincangkan soal psycology behaviour. Aku makin tertarik kerana sepanjang pagi aku membaca topik yang sama.

Hari ini aku telah berjaya melakarkan pelan iLearning, iaitu kajian yang bakal aku terokai. Aku terangkan pada Baiey dan Fidah. Mereka optimis. Aku akan melakarkan sekali untuk submit pada supervisor. Di samping itu aku juga cuba menyiapkan Matrix Kajian. Perbincangan kami tamat hampir jam 2.30 pm.

Aku rasa puas pertemuan ini kerana ia memberi aku peluang untuk meluahkan idea yang berkecamuk di dalam kepala. Selain dari isu research tidak lupa juga kita membincangkan urusan keluarga masing-masing. Sebelum tamatkan penulisan blog hari ini, ingin akau doakan
"Ya Allah aku mohon kau tetapkan imanku dan ahli keluargaku, permudahkan segala urusanku samada yang bersifat keduniaan mahupun akhirat. Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim aku mohon, kau tetapkan iman sahabatku dan keluarganya, permudahkan segala urusannya, berikan kebahagian kepada seluruh keluarganya, murahkan rezeki yang dia perolehi, dengan rezeki yang halal lagi berkat, jauhkan yang haram lagi subahat. Jadikan kesihatannya dan ahli keluarganya sebagai rahmat untuk dijadikan bekalan sepanjang pengajiannya. Berikan ketabahan dalam meneruskan liku-liku pengajiannya. Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim, ya Zaljalaal liwalikram, makbulkan dan perkenankan doaku ini kepada seluruh kaum muslimin dan muslimat terutama : anak-anak yang beribukan dan suami yang beristerikan
"RAFIDAH KASTAWI"
SELAMAT HARI LAHIR

No comments:

Post a Comment