Search This Blog

Friday 20 August 2010

Naib Presiden Kanan, OUM: Prof Dr Mansor Fadhil

Hari ini pertemuan yang agak bersejarah. Proposal yang dihantar tempohari diteliti orang no 2 OUM. Pada hemat aku pihak berkenaan berminat dengan kajian ini. Pertemuan itu lebih menjurus kepada untuk mendapatkan kebenaran bagi membuat kajian di OUM. Namun aku boleh kata pertemuan itu dibahagi kepada 2 bahagian:
1. Pertemuan rakan lama..ada cerita disebaliknya... ini tak perlulah dikongsi... biar ia menjadi sejarah dan nostalgia hidup.
2. Pertemuan rasmi antara researcher dan pihak pengurusan.

Pertemuan itu berlangsung hampir 3 jam. Prof luangkan masa untuk discuss proposal aku ni. Apa yang sering kerap keluar dari penelitiannya:
1. Masih belum solid
2. Tak nampak gap
3. Mari lihat apa yang kami dah buat.

Nampaknya aku kena akur, masih jauh lagi perjalanan PhD ni. Terdapat beberapa isu yang masih kritikal belum terjawab. Antaranya in term of service, apa yang OUM dah buat
1. Bermula dengan printed module, kini digital module with interactive, colorful and recorded
2. Bermula F2F ~ (25 org/kelas), kini fully online with recorded video lecture.
3. LMS: sebelum ni tutor F2F control studentnya dalam LMS, kini ada tutor khas untuk online yang engage dengan ramai student > 50 orang. oleh itu conversation dalam online forum via LMS more interesting.
Ini merupakan antara perubahan dalam service yang telah dibuat sepanjang operasi selama 10 tahun.

So apa lagi yang kurang? Di mana signifikannya kajian ini. ... Apa contribution kajian ini....Ah banyak lagi yang kena teroka...Ilmu ni terlalu mahal.. LASTLY PROPOSAL AMEND!!!
DON'T GIVE UP....WORKHARD... NO DISAPPOINTED IN ISLAMIC DICTIONARY

Perjalanan PhD ini tidak sama bagi setiap orang. Sesiapa yang pernah lalui ia akan menikmati. Apa yang penting sekarang usaha lebih gigih. Tapi ingat masa berjalan dengan pantas, tempoh semakin pendek. Apakah tamat dalam tempoh @ tak tamat terus. Walaubagaimanapun masa masih ada. Gunakan basi masa yang tinggal ini sebaik mungkin. Peluang ini pasti tidak akan berulang lagi.

Keputusan ditangan aku sendiri. Ingat, ingat, ingat..... berusaha sedaya mampu.. itulah jihad.. selebihnya bertawakkal.

No comments:

Post a Comment