Search This Blog

Saturday 14 November 2009

Dr Muryati & Supervisor

Pada minggu lalu (Selasa) aku hanya sempat bertemu Baiey. Fidah kurang sihat. Baeiy baca penulisan. Ada beberapa komen. aku betulkan. Keesokkannya aku berjumpa Dr Muryati. Aku pernah bertanya kepada supervisor aku sebelum ini, jika aku bertanya dengan pensyarah lain adakah beliau akan terasa hati. Beliau mengulas 'Don't mind'. Duduk tak lama supervisor aku masuk. Alhamdullillah kami dapat berbincang sama. Supervisor aku nampak penat kerana baru balik dari Conference IVIC.

Di antara ulasan Dr Muryati;
1. Aku dah mula tersasar dari yang sebelum ini. Beliau minta aku kembali kepada yang asal
2. Aku terlalu tertumpu kepada implementation wah hal, PhD level mungkin tak perlu implement sepenuhnya. Perlu lebih tumpuan pada peringkat framework dan bagaimana nak proofkan
3. Kaji framework sedia ada dan keluarkan kekurangnya dengan keperluaan sekarang.
4. Buat table yang mana dah 'clear' dan yang mana masih 'confuse'
5. Untuk proposal : Fokus pada pernyataan masalah dan tujuan kajian.
6. Dapatkan ciri-ciri 'value co-creation' dan 'value-in-use', Pesannya: Kalu mu jupa tepi jale mu tahu bagimana nak bezakan
7. Kembali kepada pembacaan Prahalad dan lihat Building Block.
8. Buat PhD ni kena Firm & Asertif. Pastikan yakin bahawa di sini ada penyelesaiannya.
9. Kaji e-Learning --> Lihat Framework --> pastikan responden --> nyata masalah & kekurangan sedia ada.
10. Setakat ni dah baca,
e-learning sedia ada ==> orang kurang menjana interaksi
jika e-learning + value co-creation ==> ???
jika ??? == 'value-in-use' ==> ??? berjaya (Proof it)

Okaylah setakat ni yang dapat dikongsi minggu ni.

No comments:

Post a Comment